• Adriënne van Doorn
  • Telefoniste

Vrolijk contact met cliënten

“Dit is echt mijn droombaan,” zegt Adriënne van Doorn over haar werk als telefoniste op het hoofdkantoor van Lelie zorggroep. “Vooral het contact met cliënten vind ik erg leuk en bijzonder. Ik ben daardoor altijd vrolijk en ik hoop dat alle bellers daar ook een beetje blij van worden.”

Verzorgers, verplegers, behandelaars en hulpverleners: ze kunnen hun werk niet doen zonder telefonistes. Adriënne is een van de telefonistes van Lelie zorggroep en krijgt tussen de 100 en 150 telefoontjes per dag. Ze fungeert daarmee als ‘eerste gezicht’ van de organisatie en heeft heel veel contact met cliënten, relaties en andere bellers.

“Er zijn oudere mensen die dagelijks bellen,” vertelt Adriënne. “Dan willen ze weten hoe laat de hulp of verzorging ’s avonds komt. Ik kan dat zien in het planningsschema en kan hen dat dan vertellen. Dat stelt hen vaak gerust.” Sommige cliënten bellen zelfs zó vaak, dat Adriënne hun telefoonnummer al herkent in haar schermpje. Adriënne:  “Dan neem ik op met: ‘Dag mevrouw Jansen!’.  Mensen voelen zich daardoor gekend, dat vind ik fijn.”

Mensen voelen zich gekend, dat vind ik fijnAdriënne

Maar er zijn ook andere telefoontjes. “De meeste indruk maken de telefoontjes van cliënten die ambulante hulp ontvangen via Agathos. Sommigen vertellen hun hele levensverhaal aan mij. Zo bellen er weleens cliënten die het leven niet meer zien zitten of zich zorgen maken. Uiteraard hebben ze daarover contact met onze hulpverleners, maar als die niet bereikbaar zijn, proberen ze hun verhaal via ons te doen. Ik vind het fijn om er op die manier ook een beetje voor hen te kunnen zijn.”

Adrienne zegt veel zelfvertrouwen te krijgen door de waardering die ze krijgt in haar werk. “Ik probeer iedereen te helpen waar ik kan en daardoor krijg ik veel complimentjes. Dat doet me goed en dat maakt dat ik nog meer mijn best doe om iedereen te kunnen helpen.”


Zoek jij ook een baan waarbij je gewaardeerd wordt? Zoek hieronder of er een baan is die bij jou past.